Pakej Phuket


Pulau Phuket (atau wilayah Phuket) ialah salah satu wilayah di selatan Thailand. Dahulu dikenali sebagai pulau Talang. Talang ialah sejenis ikan, dalam bahasa Melayu. Sememangnya ramai orang Melayu di pulau Phuket. Ini termasuklah keturunan Mahsuri yang berhijrah ke sini.

Jiran yang berdekatan ialah Phang Nga dan Krabi, tetapi Phuket merupakan sebuah pulau tanpa sebarang sempadan. Pulau ini dihubungi melalui kapal terbang. Lapangan Terbang Antarabangsa Phuket terletak di selatan pulau ini. Phuket sempena nama 'bukit' dalam bahasa Melayu. Sebelum dipanggil Talang, orang Melayu di sini memanggilnya 'Telong' yang bermaksud tanjung. Bentuk Phuket dari satelit memang seperti sebuah tanjung atau semenanjung yang terjuntai-juntai.

Pakej Phuket kami menekankan lawatan ke tempat-tempat menarik dan prasejarah supaya pelawat dapat menghayati keindahan alam semulajadi di kawasan ini. Pakej phuket ini juga pakej yang bajet dan halal.

pakej phuket,pakej phuket,pakej phuket


 

Terma & Syarat

Semua Pakej Percutian didalam laman web ini diuruskan 100% oleh Kami. Deposit sebanyak 10% daripada harga pakej ataupun selainnya diperlukan dan setiap tempahan harus disertakan dengan borang tempahan terlebih dahulu.Harga yang kami tawarkan bergantung kepada perubahan matawang dari masa ke semasa.

Blogroll

Hubungi Kami